Duit Insuran Kemalangan Kita bukan tolak Lawyer Fee je tau...


Semuanya bermula bila aku kemalangan pada 17.2.2019.. Setahun 4 bulan baru setel aku punya kes... Memang normal masa setahun lebih tu.. 

Tapi yang aku tak boleh terima, 4 bulan motor aku baru boleh keluar bengkel.. MC sebulan, kemudian sebulan pergi kerja naik grab, lepas tu baru dah berani sikit bawa motor aku yang satu lagi (mujur motor lama tak jual)..


12.6.2020 dapat cek Insuran Kemalangan..

Kalau kira ikut peratus, lawyer 30%, polis 2.5%. Bengkel aku tak pasti berapa peratus depa ambil.. Tapi yg pasti bengkel & IO memang "makan nasi sepinggan". Cara cakap dalam telefon pun mcm dah biasa buat kerja sama-sama..

Ye lah, ni salah satu perniagaan depa.. Halal atau tak, itu tak pasti.. Yang pasti, yang depa claim tu DUIT AKU.. Tapi aku nak berkira sangat pun tak boleh jugak, dah kerja depa.. So, nak mudah hidup semua orang, HALALkan je lah duit tu bagi kat depa semua.. Walaupun ada balance RM7k, siapa nak bagi buta-buta RM7k kat aku zaman sekarang ni... 

Syukur Alhamdulillah.. Walaupun patah tulang clavicle, luka sana sini sikit (muka Alhamdulillah OK tak calar), boring dok rumah keluar jalan kaki makan roti canai kat kedai mamak, dapat pulak RM7k, betul-betul kena dengan waktu PKPP ni.. Boleh aku tolong bayar bil elektrik mak aku RM850.00.. Nak buat korban pun boleh...

Allahu Akbar, hebat percaturan Allah SWT..


Comments

Popular posts from this blog

BVSM - Tipu ke Betul atau sandiwara MLM?

Al-A'raaf: Ahli Syurga Paling Miskin